Monday, October 6, 2008

MEIE UUS VANA KLAVER


Nuud lopuks on meil kaua oodatud klaver kodus. See on Kawai US50. Kui need numbrid midagi utlevad. Kuid brand on Jaapani oma ja uks maailma parimaid (vahemalt nii raagitakse). Meie ostsime kull kasutatud, umbes 20+ aastat.


Ostsime selle eraisiku kaest ja pidime leidma kolijad. See oli ullatavalt raske. Alustasin telefoniraamatu lahti luues ja helistasin suuremate kuulutuste telefoni numbritel. Selgus, et enam vahem kusivad koik sama hinda. Paar korda kusiti, millist hinda teised pakkusid ja siis anti paarkummend dollarit odavam hind. Lopuks panin aja kinni uhe firmaga, keda eelmine omanik soovitas. Paar paeva enne kolimist hakkasin kusima firma poolt pakutud kindlustust klaveri kolimiseks. Et kui ikka nemad midagi kolimise ajal katki teevad, voi hullem veel, klaveri maha kukutavad, et kas neil on ette naidata paberi peal kindlustust, mis neil reklaami pohjal on olemas. Oeldi, et kindlustus on olemas ja vaga hea, kuid nad ei naita seda oma klientidele. Mina ikka nuian, et ma tahan seda naha, kuna tanapaeval ei saa midagi usaldada lihtsalt labi telefoni. Ja lopuks nad tuhistasid minu kolimise!!!!!! Ma tahan neile ainult tuli teha!?


Ega midagi, tuli leida teine firma. Leidsin, maarasime aja ja hinna kokku (enam ma kindlustust paberil ei kusinud). Saabus katte kolimise paev. Mina ootasin, klaveri omanik ootas. Elu oli 4ks tunniks kinni pandud. Sellest neljast tunnist sai 6 tundi, kuid kolijatest ei kippu ega koppu. Lopuks helistasin, et kus olete. Oeldi, et tana ei joua, halb liiklus ja nad on graafikust maas. Mina, et miks nad siis ei helista, vaid me peame lihtsalt ootama. Vastust ei saanud, kuid lubati tulla jargmine paev. Nouan, et oleksin esimene klient sel paeval. Jaadi nousse, et kell 9 ollakse kohal. Saabus jargmine paev ja kell 9, kuid mitte kolijaid. Helistasin siis jalle, et kus olete? Siis oeldi, et tulevad kell 12. Mina nouan ikka varem ja saan kella 11ks aja. Olen klaveri omaniku kodus kell 11, kuid mitte kolijad. Poole tunni moodudes helistan jalle neile. Lubatakse tulla 12. Mis mul siis ulejaab kui oodata. Lopuks saabuvad kolijad. Uks suur mees tuleb sisse, heidab klaverile pilgu peale ja teatab, et klaver on liiga suur ja raske. Neil on vaja 3 meest. Mina siis utlen, et seda ma ju kogu aeg olen raakinud, et vaja 3 meest ja nad lubasid seda varem. Tuleb valja, et neil hommikul oli kull 3 meest, kuid viimane jaanud haigeks ja pidi koju minema. Lepime kokku jargmise paeva hommikul kell pool 9.


Saabub jargmine paev. Kell on 10 ja ei midagi. Helistan kolijatele. Jalle. Tana ei saa tulla, saan vastuseks. Mina juba nii vihane ja krigistan hambaid. Lopuks teatan, et mul pole neid vaja. Alustan uut klaveri kolijate otsingut.


Viimased kolijad, keda leidsin, saabuvad kohale oigeaegselt. Korvalt vaadates tundub, et teavad mida teevad. Ja mina kusimusi ei kusi. Klaver tuuakse tuppa. Siis kusitakse hinnaks sada dollarit rohkem kokkulepitud hinnas. Minul silmad suured ja ahhastus ka. Tule taevas appi! Pohjus, et nad pidid klaveril osad eemaldama. Mis osad? Mina ei nainud peale rataste eemaldamist midagi. Ja mulle ei oeldus ka klaveri auto peale laadimisel, et midagi oli vaja eemaldada. Nad eemaldasid RATTAD ja see on klaveri osad. peale pikka kauplemist sain osa sellest sajast alla. Siis heitsin klaverile lahema pilgu peale ja tuli valja, et uks nurk on loogi pihta saanud ja pisike tukk on kuljest ara tulnud. Naitan siis seda looki, mille peale vaieldakse vastu, et see oli juba enne katki. Kuid mul olid pildid neile naidata (tegin enne kolimist pildid koikidest olemas olevates kriipsudest ja kraapsudest). Sain veelgi allahindlust.


Nuud ongi klaver kodus. Endal halb maitse suus kui ebaprofessionaalselt tootatakse. Ja moraal, et alati hoia varuplaan ja tea oma oigusi ning ole valmis koige hullemaks. Minu kaasa soovitus oli, et tema arvates oleks pidanud 5 erinevat kolijat samaks ajaks tellima. Kes iganes saabub esimesena, saab too.
Pilt on klaverist enne kolimist.

No comments: