Wednesday, October 29, 2008

FOTOJAHIL


Seoses Halloweeni tulekuga, otsustasin oma naabruskonda jalutama minna ja huvitavatest majaesistest kaunistustest pilte teha. Kuid kuidagi naljakas on kellegi voora maja ees fotokas valja votta ja pilti teha. Pidevalt on selline tunne, et omanik motleb, et kes see imelik siia fotokaga tuleb. Kuigi kui keegi oma ukse ette dekoratiivsed asjad paneb, siis muidugi eeldadakse, et keegi peatub ja vaatab. Miks mitte siis isegi pilte teha. Aga minu naabruskonnas on paljudel majadel turvakaamerad ja eks siis filmitakse pidevalt maja umbruses olevaid tegemisi.

Siit kusimus nendele, kes on teinud pilte voorastest majadest, kuidas sa oled ule saanud sellisest barjaarist voi kas sa oled midagi sellist uldse kogenud. Mu kallis kaasa palus siin suvel pilte teha maja esihoovidest ja taimedest ja kujundusest seal, et oleks omale midagi votta ja oppida. Kuid jallegi on mul raske voora inimese ukse ette pilte votma minna. Ma ise kull vaataksin imelikult inimest, kes teeks minu maja esisest pilte. Olen mina imelik voi asi on harjumisega.


Lisan siia uhe Halloweeni kaunistustega maja. Uusi pilte lisan jargmisel nadalal. Parast pidusid koolis ja Eesti lasteaias.

6 comments:

Reede said...

Minul ei teki kunagi tunnet, et võõra maja kaunistusi ei tohiks pildistada. Vahel, kui majaomanik ise õues on, siis tervitan teda ja ütlen, et mulle meeldib ta maja :)
Nagunii on New York täis erinevaid loovuskunste õppivaid üliõpilasi, kes pildistavad ja joonistavad igal pool, nii et ma teen ka näo, et mul mingi projekt pooleli.
Ainult inimesi ma ei julge pildistada, kui nad just paraadil või esinemas pole.

Siiri said...

Aga kas sul isegi alguses ei olnud tunnet, et uletad teise inimese privaatsus piiri?
Ise tegin tana uuesti pilte, kuid nuud soitsin autoga ja osad pildid tegin isegi auto aknast.

enetimm said...

Pean tunnistama, et alguses ehk oli pisut imelik tunne fotoaparaat näpus ringi käia. Praegu ei mõtlegi selle peale. Nii nagu reede kirjutab, saan vahel mõnega jutule ning pigem ollakse meeldivalt üllatunud, et huvi üles näitan. Siiani pole küll keegi luua ja vitsaga minuga pahandama tulnud :).

Siiri said...

See on kull hea, et vitsa ja luuaga pole keegi tulnud :). Eks ta ole vist jah harjumuse asi. Ma puuan tulevikus rohkem pilte teha.

Reede said...

Ma ei arva, et see on privaatsuse rikkumine, kui tänavalt kellegi majaesist pildistan. Majaesine on nagunii kõigile näha :)
Aga maju seest ma pildistan omaniku loal ja vahel blogisse olen pannud ainult anonüümseid detaile kodudest.
Eks see privaatsuse tunnetus on inimestel erinev, aga ma loodan, et ma seda piiri siiski ei ületa.
Igatahes on huvitav vaadata, kuidas keegi oma ümbrust kujundab. Tundub, et Sa elad ilusal tänaval :)

mermaid said...

Pane jah pilte rohkem. Pildid on lahedad.. saab ikka palju parema ettekujutuse eluolust.

Mulle endale meeldiks, kui minu majast pilti tehakse. Või aiast.

Ise ma ka ikka põen, kui pilti teen. Isegi tänaval, kui on palju inimesi. Plaanin ise yhe fotoretke veel ette võtta ja meie linnas lemmikpaiku pildistada.. linna peatänavat tahaks ka pildistada, aga see pole ju kunagi inimestest tyhi :D Peaks vist hakkajam olema...

Reede.. kas sa enda majast ja tänavast ja endast ka pilte
blogisse oled pannud? ;) Lihtsalt kasutan juhust ja kysin :)