Tuesday, September 22, 2009

Lillkapsa supp


Sain paar nadalat tagasi endale mehe odedelt kingituseks kokaraamatu Vahemere maade toitudega. Neil on kodus araabia keelne, kuid nad leidsid inglise keelse minu jaoks. Milline suureparane kingitus!!!!


Igatahes olen nuud sealt proovinud moningaid uusi retsepte. Minu puhul on vist alati esimeseks retseptiks midagi magusat. Seal oli uks hasti maitsev ounakoogi retsept pahklitega. Kirjutan selle varsti siia ka, sest ilmselt uks sagedamaid viise minu blogisse joudmiseks on ounakoogi retsepti otsing (vaata retseptide hulgast) :).


Kuid ma tegin sellel nadalavahetusel ka lillkapsa suppi. Lihtne, maitsev ja hasti toitev. Sobib hasti tegelikult talvel kulmade ilmadega. Minu kaasa kommenteeris, et supp on liiga toitev. See tahendab, et selle asemel, et su isu tosta ja ette valmistada pohiroogade soomiseks, taidab see supp su isu kiiresti. Seega soovitan, et valmista seda sooki ainult uksinda.


Retsept on selline:

1 vaike lillkapsa pea

1 keskmine kartul

2 porgandit, hakitult

1 keskmine hakitud sibul

2 supilusikat void

5 tassi kana puljongi vedelikku

1/2 tassi rooska koort (fresh cream)

soola ja valget pipart maitsestamiseks


Toojuhend:
  1. Puhasta lillkapsas ja loika vaikesteks tukkideks.

  2. Puhasta kartul ja loika tukkideks.

  3. Keeda kartul, lillkapsas, sibul ja porgand kanaliha puljongis umbes 20 minutit voi kuni nad on pehmed. Lisa sool ja pipar maitse jargi.

  4. Pureeri keedetud supp pureeks.

  5. Vala puree tagasi keedupotti ja lisa roosk koor. Kui supp on liiga paks lisa ka rohkem kanaliha pulkjongi vedelikku. Sega uhtlaseks, kuumuta, kuid ara keeda.

  6. Tosta valmis supp kaussidesse. Kaunista vaikese lillkapsa oiega, hakitud peterselliga. Voi sellise maitseainega nagu sumaq (kahjuks ei tea seda eesti keeles).

Head isu.

2 comments:

Anonymous said...

jah, lillkapsa püreesupp on tõesti hea. minu variant on olnud ilma kartuli ja porgandita, lisanud aga ka veel küüslauku, merevaiku ja riivitut ingverit.

Siiri said...

ma peaks ka nii proovima. Kas ehk siis ilma kartuli ja porgandita on veidi kergem ja vedelam?