Tuesday, September 1, 2009

Jalle eesti keelest

Uks mu parimatest sobrannadest tuli eile Torontosse tagasi Eestist, kus ta veetis oma lastega ilusa puhkuse. Samal ajal kui lapsed roomsasti pargis mangisid, jagas tema mulle Eesti uudiseid. Oppisin uue sona MASU. Kindlasti teate, mis see tahendab, kuid naljakas on see, et uued sonad tulevad peale ja varsti olen isegi eesti keelele vooraks jaanud. Paari aasta parast Eestisse kulla tulles olen nagu mingi valismaa tadi, kes iga kolmanda sona puhul, kusib, mis see tahendab? Loodetavasti mitte.
Meie neli last mangisid koos ja konelesid eesti inglise sega keelt. Sobranna lapsed raagivad puhtalt eesti keelt, minu omad enamasti inglise keelt. Kuigi tudruk on tubli ja puuab eesti keeles ka raakida. Ja minu poiss ullatas mind paris mitme sonaga. Seega avastasin, et minu lapsed polegi paris lootusetud emakeeles suheldes.

8 comments:

Anonymous said...

Aga kas sa seda ka tead, et peale MASU-t tuleb TÄPE?

Siiri said...

?????????????

Alice said...

Kui aus olla siis mina ka ei tea mida masu tahendab!!!
Kas sa kodus lastega ise eesti keeles ei raagi?

Siiri said...

Aeg-ajalt, kuid mitte sageli. Kui mees kodus on, siis uldse mitte. Meil on see kolm keelne perekond, kus peaks nagu koiki keeli raakima, kuid teoorias ei tule see valja. Uhesonaga nad saavad aru eesti keelest, tudruk prussib ja poiss hakkab nuud osasid sonu kasutama.

Siiri said...

Masu- MAjandus SUrutis

Anonymous said...

vabandan nüüd väga ebasündsa keelekasutuse pärast, aga teisiti ei saa :) Ehk siis kui alguses on majandussurutis, siis hiljem on TÄitsa PErses

must huumor Eesti moodi

Ps: sõnakinnitus oli unstyl, et vist peaaegu sai aru, et ei olnud väga sobiv kirjutis :)

L said...

Mul vottis suvel ikka usna mitu paeva aega enne kui aru sain mis asi see masu on :)

Kui tihti su lastel eesti kool on? Ma ikka veel loodan et Oliver hakkab ka nii vabalt eesti keelt raakima kui seda praegu Oskar teeb.

Siiri said...

Eesti kool algab nuud septembris ja on kord nadalas. Kuid sellel aastal hakkab ainult poiss seal kaima.
Kindlasti hakkab Oliver sama vabalt eesti keelt raakima, eriti kui tal eeskuju juba ees :)