Friday, May 15, 2009

EMADEPAEVA KINGITUS

Sellel aastal sain ma maailma parima emadepaeva kingituse oma kallilt tutrelt. Nimelt nende klassiopetaja otustas teha klassilaste kokaraamatu. Ilmselt alusati sellega kullalt varakult, sest maletan, et umbes aprilli alguses tekkis mu lapsel jarsku huvi minu lemmiktoidu vastu. Mina pakkusin roomsalt spinati rooga ja keedetud jogurtit (mis on toepoolest head). Laps isegi kusis, kuidas neid teha.

Puhapaeval siis sain kingituse, kus koikide klassilaste retseptid olid kirja pandud ja kokku koidetud. Osadest oli muidugi raske arusaada ja ega koikidest ikka oiget rooga saa, kuid laste pingutus oli suur. Muideks siin vahemalt algklassides suurt tahelepanu oigele kirjutamisele ei poorata. Tahtis on oma motete kirja panemine ja kui oigesti voi valesti see on, ei hoolita. See tahendab opetaja pole siiani veel kellegi vigu isegi esile toonud, veel vahem ara parandanud.

Enamus retseptidest laste kokaraamatus olid vaga lihtsad - pitsad, spaghetti lihapallidega, tacos, jaatise kokteilid, sokolaadi kupsised, hamburgerid, salatid, praetud muna, prantsuse praetud sai, lasanja, pannkoogid ja siis sellised asjad, millest mul aimu pole nagu tadals ja palatchis. Nagu mainisin varem retseptid on vigu tais ja osadest vaga raske aru saada. Osad esimese klassi lapsed ei oska veel oieti kirjutada tahti (need on kull lapsed, kellel ilmselt kodune keel teine kui inglise keel), mida siis veel motte esile toomisest raakida.

Minu lapse retsept oli Maasika kokteil (kui smoothie ikka nii tolgitakse). Aga selle uritan teinekord kirja panna.

No comments: