Tuesday, January 5, 2010

Philippa Gregory

Olen siin paar viimast kuud lugenud Philippa Gregory poolt kirjutatuid raamatuid. Alustasin tema raamatutega, mis olid kirjutatud kuningas Henry VIII naistest ja oukonnast tollel ajal - The Constant Princess (Katherine of Aragon), The Other Boleyn Girl (sellest on ka film tehtud), The Boleyn Inheritance. Hasti haaravalt ja ponevalt kirjutatud raamatud. Kuid siis lugesin ka tema teisi raamatuid, milles on ajalugu ja fiction hasti poimitud. Tema poolt kirjutatud raamatute nimesid void naha siit.

Lugesin Earthly Joys- raamat inglise kuulsast aednikust John Tradescant'ist ja jarge sellele tema poja elust The Virgin Earth. Siis kaks jargmist raamatud olid The Wisewoman ja Wideacre, need on kull erinevad raamatud erinevate tegelastega, kuid samas minu jaoks kaks "hullu" naist, kes tahavad saavutada enamat, kui uhiskond neile sellel ajal pakub, vahendeid valimata ja kaotades samal ajal oma sudamesoojuse.

Viimane raamat, mille parast ma tegelikult seda blogi sissekannet teen, oli A Respectable Trade. See raamat raagib 18. sajandi Bristoli kaupmehe naisest ja Aafrikast orjuse jaoks varastatud preestrist. Loos on kirjeldatud, mida ja kuidas elasid labi aafriklased, keda varastati orjuse jaoks, kuidas nad esiteks vangistati, siis muudi laevale ja edasi sealt paari kuune laevasoit suhkruistandustesse (loo tegelane soidab sealt edasi Inglismaale). Millist julmust on valged inimesed rakendanud mustade inimeste peal oma heaolu nimel ja kelle jaoks "dzunglist" parit inimesed pole midagi enamat kui metsloom. Igatahes liigutas see raamat minu arusaamist orjandusest rohkem, kui kohustuslik Onu Tommi Onnike kooli ajast.

3 comments:

Alice said...

Oi mulle meeldivad ka selle kirjaniku raamatud. Ei midagi nii erilist aga vaga monus lugemine, eriti veel kui king Henry8 ajastu meeldib. Vaatasin seda nimekirja ja avastasin et mul paar raamatud lugematta :-)

Siiri said...

Ma ei ole ka veel koiki raamatuid lugenud ja hetkel tegelikult veidi vasinud ka ainult uhest autorist, kuid paari kuu parast alustan uuesti. Kas sa oled lugenud Falling Skys ja kas see on lugemist vaart?

Alice said...

Mul on tunne et ei ole seda raamatut lugenud. Kyll aga olen lugenud The Little House ja Perfectly Correct, mis 20 sajandi pohjal, ja mulle meeldisid.