Monday, January 25, 2010

Kus olid sina, kui......

Killuke andis mulle edasi teatepulga ajaloohetkede valjaselgitamisega blogijate elus meemiga.

Kus olid Sina kui toimus küsitud sündmus.Lähiaegadelt ja kaugemalt minevikust. Vasta küsimustele ja anna teatepulk meemi näol edasi neljale ( 4 ) inimesele. On soovitav neile, kellele meemi edasi annad, blogisse teatada. Kopeeri küsimused ja vasta oma blogis. Meemi võib ka ilma teatepulgata teha, kopeeri julgesti ja räägi kõik ära :). Mäleta ainult lingitada algallikas!

Kirjuta, kus olid Sina kui...( kust selle uudise kuulsid, mida tegid, kui ...)
1. esimene inimene astus kuule 21.7. 1969
2. John Lennon mõrvati 8.12.1980
3. Tshernobõli aatomielekrtijaamas plahvatus 26.4.1986
4. Balti kett 23.8. 1989
5. Estonia uppus 28.9.1994
6. Diana suri 31.8. 1997
7. saabus aasta 2000
8. toimus terroriakt World Trade Centerile 11.9.2001
9. Michael Jackson suri 25.6. 2009
10. milline uudis jäi meelde elisest päevast või mida tegid eile?
Hakkan siis pihta:
1. esimene inimene astus kuule 21.7. 1969- Sellel ajal polnud mind veel olemas.
2. John Lennon mõrvati 8.12.1980 - Olin esimesed klassis tollel ajal, kuid maailma kuulsatest lauljatest puudus arusaam. Uhesonaga isegi kui see uudistest labi jooksis, siis ma seda ei vaadanud.
3. Tshernobõli aatomielekrtijaamas plahvatus 26.4.1986- See oli paris suur sundmus. Mina tol ajal 12ne. Ise kaisin vist kusagil 6ndas klassis. Kuid see sundmus on mu malusse jaadvustunud mu isa jutustuste kaudu. Nimelt oli tema sellel ilusal kevadisel soojal paeval meie maakodus kevadtoid teinud ilma sargita. Just samal ajal kui radioktiivne pilv ule meie vaikese Eesti Rootsi poole liikus. Hiljem lugesin kull artikleid vaararengutest ja haigustest, mida lahemal olevad kulad Ukrainas labi elasid.
4. Balti kett 23.8. 1989 - Sellest votsin osa. Isa tookoht organiseeris bussi kusagile Rapla lahedale teele. Ja uhke tunne oli ka, siiani tegelikult.
5. Estonia uppus 28.9.1994 - Tol ajal olin ulikoolis ja onnetusest kuulsin kursakaaslaste kaest hommikuses loengus. Koik me teadsime, kedagi kes sellel laeval oli.
6. Diana suri 31.8. 1997 -Tootasin vist sellel ajal oma suvisel tool ajalehe kioskis ja seega oli voimalus lugeda igasuguseid artikleid ja teooriad surmapohjuste kohta.
7. saabus aasta 2000 - Tol ajal olin juba uuel mandril Seattles. Votsin seda vastu koos oma varske abikaasa ja sopradega. Hasti rahvusvaheline seltskond ja meespooled tootasid koik Microsoftis. Seega tehti meile selgeks, et paanikaks pole pohjust. Kuid ilustulestik oli suur ja vagev Seattle Spaceneedle otsast.
8. toimus terroriakt World Trade Centerile 11.9.2001 -Elasin San Fransisco lahedal. Hommikul esimesena ules toustes ja telekat uudiste peale lulitades, saingi esimesed pildid New Yorgist, kus esimene torn oli polemas. Nagin kui teine lennuk teise torni sisse soitis. Jargmised tunnid ja paevad olin teleka ette liimitud. Mu vanemad olid mulle just kulla tulemas (vist 15ndal) ja kuna koik lennud olid ju paar esimest paeva tuhistatud, siis ei teadnudki, kas nad ikka saavad tulla. Kuid nende lend tuli just esimesel paeval, kui lennud taastati ja kuigi lennujaam oli vaga busy, laks lend ilusasti. Nende jutu jargi lennuki maandumisel plaksutasid koik inimesed kasi.
9. Michael Jackson suri 25.6. 2009 -Uks nendest paevadest, kus mul kodus olles CNN mangis. Ja raagiti ju Farrah Fawcetti surmast samal hommikul. Ja kui kiirabi Jacksoniga haiglasse soitis, siis oligi see paeva sundmus. Kahju muidugi, et nii suur talent ja kirju eluga inimene lahkus. Naljaks siia, et kui Michel Jacksoni pilti suurte paikeseprillidega naidati, siis minu 7ne tudruk teatas, et vaata emme, Lady Gaga. :).
10. milline uudis jäi meelde elisest päevast või mida tegid eile? Eile kaisin kahel laste sunnipaeva peol. Esimene oli eesti lapse sunnipaev, kus olime kull hasti natuke aega, kuna pidime minema jargmisele peole. Teine sunnipaev oli tudruku parima sobranne pidu Bowling alley's. Uudiseid ei joudnudki vaadata.
Need olid siis minu vastused. Nuud siis teatepulk neljale inimesele Lagrits, Alice, Porgukiz ja Liina.

No comments: