Thursday, August 21, 2008

Lapsed ja telekas

Meie hommikud algavad tavaliselt teleka ees laste multifilme vaadates. See on hea voimalus hommikut vaikselt alustada. Kui mina askeldan koogis hommikusoogi tegemisega, istuvad lapsed elutoas. Siin on palju telekanaleid, mis naitavad hommikust ohtuni ainult lastele moeldud saateid. Minu lemmikuks on Treehouse, kus on enamus eelkooli lastele moeldud armsad lastesobralikud saated.

Aegajalt olen leidnud saateid, mis minu arvates on vaga harivad ja kust lapsed opivad. Uks nendest on Dora the Explorer (Avastaja Dora), kus Dora nimeline tudruk seikleb koos ahvipardikuga ja samas opetavad nad hispaania keelt. Sealt on mu vanem laps palju hispaania keelseid sonu oppinud. Vahepeal oli isegi periood, kus ta oli nii kindel, et ta oskab hispaania keelt vaga hasti.

Viimasel ajal on lemmiksaateks saanud Little Einsteins. See on nelja lapse seiklus raketiga, kus seiklus sisse on poimitud klassikaline kunst ja muusika. Lastele on tutvustatud Mozarti, Biset, Bach'i, Beethoveni ja Grieg'i. Lisaks muusikale endale raagitakse ka muusika tugevusest ja kiirusest ja nimetustest. Minu tudrukule on sealt meeldima hakanud Edward Griegi muusika. Poisile ilmselt Mozart. Nimelt uks paev, kui meil klassikaline raadio tagapohjal mangis ja sealt Mozarti muusikat mangima hakati, kasutas poiss meid vaikselt olema ja teatas, et ilus muusika ja tema tahab kuulata.




No comments: