Thursday, March 26, 2009

OOD JA UNENAOD


Minu ood ei ole mitte ilusad ja magusad. Seda nuud juba viimased 7 aastat. Samas olen kuidagi harjunud iga natukese aja parast ulesse tousma ja kuigi hommikul argates olen tavaliselt vaga vasinud, siis parast kohvi joomist, on maailm jalle ilus. Pohjused arkamiseks - laps(ed).

Viimasel ajal on vaikemees eriti suureks peavaluks. Ta nutab keset ood ja ainuke viis maha rahunemiseks on ta oma korvale voodisse votta. Isegi siis otsib ta keset ood "emmet", kuid kuna ma ta korval olen, siis see arkamine on ainult pooleldi arkamine, sest kui ma utlen, et emme on siin rahuneb ta kohe maha. Vist olen ta ara hellitanud.

Kuid lisaks nutmisele, mis on oo terror ja loomulik sellele eale, naeb ta ka huvitavaid unenagusid. Viimane asi, mis mind naerma ajas, oli see, kui ta keset ood akki sinist jaatist kusis. Ja kui ma seda talle sonadega pakkusin, siis istus ta voodis ja noudis kaussi.

Vastavalt targematele inimestele on eelkooli laste oised nutmised kullaltki sagedased ja loomulikud. Need juhtuvad just kella 10 ja sudaoo vahel ning pohjuseks, kui laps tuleb sugavamast unest valja kergemasse unne. Tihti laps istub voodis silmad lahti ja ei reageeri vanemate maha rahustamis katsetele. Nutab ja karjub ja vahkreb. Parast sellist hoogu jaab ta jalle ilusasti magama. Hommikul argates laps isegi ei tea, et ta nuttis. Ainuke asi, mida vanemad saavad teha, on hoida laps ohust eemal (liigne vahkremine voib pohjustada, et laps loob ennast mingite asjade vastu). Oudus unenaod esinevad vanematel lastel. Ja nad maletavad, mis nad nagid ning voivad raakida detailselt unenagu.

No comments: