Wednesday, April 29, 2009

TEGEMISED AIAS


Viimastel nadalatel olen agarasti tutvunud siinsete lillede ja taimedega, mida aias kasvatada soovitatakse. Oma iganadalasel raamatukogu kulastusel, toon koju palju raamatuid aiast ja lilledest.
Ohtuti ja hommikuti loen ja lappan raamatuid, paeval ukerdan tasapisi aias. Siiani olen siis uue lillepeenra teinud (viimasesse pean siiski lilli juurde istutama) ja istutanud maha sibulad ja herned ja redised.
Kui paar aasatat tagasi arvasin, et aia eest hoolitsemine on imelihtne, siis tanaseks olen aru saanud, kui vahe ma asjast tean. Eriti vooramaa aiast ja mullast ja taimedest. Kaks asja, mis on tahtsad, on mulla koostis ja ilma tsoon, on nuud selgeks saanud. Esimene on vaga savine ja teine on 5.
Lainendame ka oma aia piirjooni. Senini kasutamata maja esine on nuud heki taga ja lahipaevil peame eemaldama eelmise aia postid ja panema need uude kohta ning uhendama taga hoovi maja esisega.

Alustasin ka oma aia paevikut, kuhu kirjutan mida ma seal teen ja millal ma midagi istutan ja kulvan. Hiljem on hea naha kui kaua votab aega teatud taimede sirgumiseks ja oitsemiseks.

Pildil on esimesed oied minu aias. Lungwort. Eesti keelset nime ei tea.

2 comments:

Tuuslar said...

Pakuks eestikeelseks vasteks kopsurohi :)
Need aias müttamised teevad kohe kadedaks.

Siiri said...

oma koduaias on jah paris monus mutata. Oleks ainult aega rohkem.