Tuesday, April 22, 2008

Aiandus


Ma olen ules kasvanud roheluses. Esimesed malestused on maakodust ja koik sellega seotust. Ma olen kartulid maha pannud ja ules votnud, rohinud koogivilja poldu, niitnud muru, korjanud marju ja ounu, lillede eest hoolitsenud, tomateid kasvatanud. Minu suved moodusid metsa keskel olevas aias. Uhesonaga peaksin ennast hasti tundma aiatoodega, kuid tegelikkus tana on midagi muud. Ma tunnen, et ei tea midagi aiandusest.


Minu aed on tais lilli ja taimi, ja enamus on oma pead valja pistnud. Leidsin isegi esimese oie tana (kui ma voilille oisi ei arvesta)- midagi anemooni sarnase lille. Paris varsti hakkavad tulbid oitsema ja mingid roosad ja sinised lilled ka. Ma vaatan seda taimede merd ja ma ei tea mida nendega teha. Eelmine omanik lasi koikidel asjadel kasvada metsikult. Istutas vist taimi kull, aga suhteliselt umbmaaraselt. Nuud puuan asjadest selgust saada, mis taim kasvab kus ja kuhu peab ronitaim ennast toetama ja ronima. Suur mure on ka mullaga. See naeb valja vaga vasinud, kuiv ja tihe. Tana sain teada, et ma pean uue mulla lihtsalt vana mulla peale kallama.


Ootame minu isa siia lootuses ehk tema oskab meid siin aias aidata. Samal ajal surfan internetis abi otsides ja ingliskeelseid taimi oppides.

No comments: